Parasol do zdjęć to najprostszy modyfikator światła w fotografii. Przy swojej prostej budowie nadaje się praktycznie do każdego rodzaju oświetlenia. Reporterska lampa błyskowa, studyjna lampa błyskowa oraz lampy światła ciągłego mogą pracować z użyciem parasola. Parasol do zdjęć rozprasza i odbija światło w określonym kierunku pod określonym kątem. Parasol do zdjęć to tani, lekki i przenośny modyfikator światła.
Fomei parasolka fotograficzna biała W-105A 105cm
Fomei parasolka fotograficzna biała W-105A 105cm
Parasolka fotograficzna to jeden z najchętniej używanych modyfikatorów światła. Dzięki swej budowie jest łatwa w transporcie oraz montażu. Po złożeniu zajmuje niewiele miejsca, więc łatwo ją również przechowywać. Biała powłoka odbijająca zmiękcza światło i obniża jego kontrast. Powłoka zewnętrzna parasolki w kolorze czarnym skutecznie pochłania niepożądane odbicia światła. Montaż parasolki jest standardowy i pasuje do każdego uchwytu z mocowaniem parasolek fotograficznych oraz do wszystkich studyjnych lamp błyskowych.
Dostępność: zapytaj o dostępność
Fomei parasolka fotograficzna biała W-85A 85cm
Fomei parasolka fotograficzna biała W-85A 85cm
Parasolka fotograficzna to jeden z najchętniej używanych modyfikatorów światła. Dzięki swej budowie jest łatwa w transporcie oraz montażu. Po złożeniu zajmuje niewiele miejsca, więc łatwo ją również przechowywać. Biała powłoka odbijająca zmiękcza światło i obniża jego kontrast. Powłoka zewnętrzna parasolki w kolorze czarnym skutecznie pochłania niepożądane odbicia światła. Montaż parasolki jest standardowy i pasuje do każdego uchwytu z mocowaniem parasolek fotograficznych oraz do wszystkich studyjnych lamp błyskowych.
Dostępność: zapytaj o dostępność
GlareOne biała parasolka fotograficzna transparentna 100 cm
- Daje efekt bardzo miękkiego rozproszonego światła,
- parasol przystosowany do pracy z lampami błyskowymi i lampami światła ciągłego,
- lekka i trwała konstrukcja parasola GlareOne,
- duża powierzchnia czaszy parasola o średnicy 100 cm,
- pasuje do każdego uchwytu z możliwością mocowania parasolki,
Dostępność: zapytaj o dostępność
GlareOne biała parasolka fotograficzna transparentna 110 cm
- Daje efekt bardzo miękkiego rozproszonego światła,
- parasol przystosowany do pracy z lampami błyskowymi i lampami światła ciągłego,
- lekka i trwała konstrukcja parasola GlareOne,
- duża powierzchnia czaszy parasola o średnicy 110 cm,
- pasuje do każdego uchwytu z możliwością mocowania parasolki,
Dostępność: zapytaj o dostępność
GlareOne biała parasolka fotograficzna transparentna 90 cm
- Daje efekt bardzo miękkiego rozproszonego światła,
- parasol przystosowany do pracy z lampami błyskowymi i lampami światła ciągłego,
- lekka i trwała konstrukcja parasola GlareOne,
- duża powierzchnia czaszy parasola o średnicy 90 cm,
- pasuje do każdego uchwytu z możliwością mocowania parasolki,
Dostępność: średnia ilość
Wysyłka w: 24 godziny
GlareOne Parasolka fotograficzna srebrna 76 cm
GlareOne Parasolka srebrna 76 cm
Parasolka GlareOne srebrna 76 cm wykorzystywana jest bardzo chętnie przez fotografów do zdjęć reklamowych lub portretowych zarówno w studio jak i podczas sesji plenerowych. Posiada srebrną powierzchnię dyfuzyjną, która doskonale wzmacnia nam światło znacznie lepiej doświetlając fotografowane obiekty wyostrzając ich kontury. Lekka konstrukcja i szybki montaż to jej znaczące zalety. Parasolka pasuje do każdego standardowego uchwytu, w który wyposażone są lampy studyjne. Wykonana jest z dobrej jakości materiałów, co zapewnia równomierny rozkład światła oraz zachowanie odpowiedniej temperatury barwowej. Produkt można stosować zarówno dla lamp błyskowych jak i w przypadku oświetlenia ciągłego.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
GlareOne parasolka fotograficzna srebrna 90 cm
GlareOne parasolka fotograficzna srebrna 90 cm
Parasolka GlareOne srebrna 90 cm wykorzystywana jest bardzo chętnie przez fotografów do zdjęć reklamowych lub portretowych zarówno w studio jak i podczas sesji plenerowych. Posiada srebrną powierzchnię dyfuzyjną, która doskonale wzmacnia nam światło znacznie lepiej doświetlając fotografowane obiekty wyostrzając ich kontury. Lekka konstrukcja i szybki montaż to jej znaczące zalety. Parasolka pasuje do każdego standardowego uchwytu, w który wyposażone są lampy studyjne. Wykonana jest z dobrej jakości materiałów, co zapewnia równomierny rozkład światła oraz zachowanie odpowiedniej temperatury barwowej. Produkt można stosować zarówno dla lamp błyskowych jak i w przypadku oświetlenia ciągłego.
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
GlareOne parasolka fotograficzna z dyfuzorem 110 cm
- parasolka rekomendowana głównie do lamp błyskowych,
- daje efekt zbliżony do uzyskanego przy użyciu tradycyjnego softboxu,
- zmieniając kierunek padania i zmiękczając światło zmniejsza kontrast na zdjęciach,
- solidna konstrukcja doskonale sprawdza się nawet w trudnych warunkach plenerowych,
- montowana na statywach fotograficznych,
- kompatybilna z większością dostępnych na rynku standardowych mocowań i uchwytów lamp.
- średnica 110 cm
Dostępność: zapytaj o dostępność
GlareOne parasolka fotograficzna z dyfuzorem 90 cm
- parasolka rekomendowana głównie do lamp błyskowych,
- złożona z trzech warstw tkaniny,
- daje efekt zbliżony do uzyskanego przy użyciu tradycyjnego softboxu,
- pozwala na zmniejszenie kontrastu na zdjęciach,
- >kompatybilna z większością standardowych mocowań i uchwytów lamp.
- średnica 90 cm
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny
Rodzaje parasoli do zdjęć
Pierwszy rodzaj to parasol do zdjęć biały dyfuzyjny. Drugi rodzaj parasola do zdjęć to odbijający. Czasza ma wewnętrzną powierzchnię w kolorze złotym, srebrnym i białym. Trzeci rodzaj to paraboliczny, który ma dużą średnicę dochodzącą do 2 m. Czwarty rodzaj parasola do zdjęć to sferyczny o większej głębokości i rozmiarze.
Parasol dyfuzyjny biały transparentny
Parasolka transparentna biała ma zrobioną czaszę z białego materiału przepuszczającego światło i działa jak softbox. Służy głównie do równomiernego rozprowadzenia światła lampy błyskowej lub lampy światła stałego tworząc miękkie oświetlenie. Używając tej parasolki, uzyskamy łagodne cienie i miękkie równe światło. Oświetlenie przechodzące przez ten rodzaj dyfuzora dość trudno się kontroluje. Dużo światła ucieka na boki. Przy parasolce transparentnej, umieszczamy źródło oświetlenia za czaszą. Czasza natomiast musi być skierowana w stronę obiektu. Parasole transparentne oferują firmy Quadralite, Fomei, GlareOne. Wykorzystywane są w fotografii produktowej i ludzi. Przewaga parasolki do zdjęć nad softboxem to waga i natychmiastowa gotowość do pracy.
Parasol odbijający światło
Działa całkiem inaczej niż fotograficzna parasolka transparentna biała. Rozprasza światło lampy błyskowej padające na wewnętrzną stronę czaszy parasola. Pokryty jest z zewnątrz czarnym materiałem nieprzepuszczającym światła. Wewnątrz natomiast jest materiał odblaskowy lub biały. Przy jego pomocy zdecydowanie łatwiej ukierunkować oświetlenie. W tym przypadku parasolka jest zwrócona w stronę obiektu wewnętrzną powierzchnią czaszy. Parasol odbijający światło można ustawić dalej od fotografowanych obiektów. Zachowując jednocześnie efektywną moc oświetlenia, doskonale sprawdzają się w fotografii portretowej i grupowej. Parasol do zdjęć odbijający światło oferują firmy Quadralite, Fomei, GlareOne. Przewaga parasolki nad softboxem to waga i szybkość, z jaką można ją rozłożyć i złożyć. Doskonale sprawdzi się przy zdjęciach plenerowych.
Parasol do zdjęć srebrny i złoty
Srebrna powierzchnia mocno doświetli nam scenę. Oświetlenie będzie mocne z zachowaniem temperatury barwowej użytej lampy. Srebrne pokrycie wyostrzy kontury obiektu. Złota powierzchnia wzmacnia i ociepla oświetlenie z lampy błyskowej. Złoty kolor stworzy naturalne złote wypełnienie, ocieplające kolor skóry.
Parasolka biała
Powierzchnia parasolki białej delikatnie rozproszy światło lampy błyskowej. Oświetlenie będzie bardziej miękkie i naturalne. Usuniemy ostre cienie na fotografowanym obiekcie. Bez zmiany temperatury barwowej kolory zachowają naturalny odcień. Parasolka biała może być używana do każdego rodzaju fotografii.
Parasole do zdjęć paraboliczne
Parasol paraboliczny ma średnicę od 130 cm do 200 cm. Charakterystyczne jest również to, że przy takiej średnicy jest wyjątkowo płytki. Czasza tych parasoli do zdjęć zbudowana jest z większej ilości boków odbijających. Taka konstrukcja nadaje im bardziej okrągły profil. Zmieniają one światło w taki sposób, aby wyglądało bardziej naturalnie. Modele te mogą stanowić odpowiednią alternatywę dla softboxów, które pełnią tę samą funkcję. Modele te skupiają większą część światła centralnie. W efekcie otrzymujemy snop światła skoncentrowany w środku i bardzo płynnie słabnący w kierunku krawędzi.
Parasole foto sferyczne
Kształt tych parasoli w przekroju zbliżony jest do półokręgu. Taka konstrukcja czaszy powoduje, że są głębsze od parabolicznych. Mają bardzo duży rozmiar często powyżej 200 cm. Przy tych modelach nie można już mówić o mobilności. Duże gabaryty i stabilny statyw czynią je narzędziami do pracy studyjnej. Przy tych konstrukcjach lampa błyskowa montowana jest do parasola. Przy mniejszych standardowych modelach przenośnych jest odwrotnie.
Parasolka z dyfuzorem jak softbox
Cenisz szybkość działania i mobilność to masz idealne rozwiązanie. Szybko i bezproblemowo stworzysz softbox zakładając dyfuzor do parasolki odbijającej światło. Dyfuzor rozproszy nam równo oświetlenie uzyskane z błysku. Posiadając samą parasolkę, możemy dokupić dyfuzor i otrzymamy parasolkę softbox.
Rozmiar parasola do fotografii i akcesoria
Przy wyborze parasola musimy wziąć pod uwagę, do czego chcemy go użyć. Jakim światłem będziemy oświetlać i jaki chcemy uzyskać efekt. Rozmiary wahają się od 70 cm do ponad 200 cm przy pełnym otwarciu. Im większa parasolka, tym bardziej miękkie będzie światło. Jeżeli użyjemy mniejszych lamp reporterskich lub słabszych studyjnych możesz rozważyć zakup parasola o dużym rozmiarze. Skutecznie zmiękczysz światło na obiekcie. Jeśli podróżujesz ze swoimi zestawami oświetleniowymi, rozważ parasolki średniej wielkości. Większość może otworzyć się do 110 cm i złożyć się do 30 cm, co ułatwia przenoszenie. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, należy rozważyć zakup akcesoriów, które mogą być potrzebne. Dyfuzor do parasola działa jak czapka nakładana na przód czaszy parasola odbijającego, tworząc softbox. Tworzą one bardziej miękkie i rozproszone światło dla Twojej fotografii. Tanim kosztem stworzymy lekki mobilny zestaw do lamp. Parasolka i dyfuzor do parasolki. Głowica do mocowania parasolki i lampy reporterskiej na statywie. Statyw do ustawienia zestawu oświetleniowego.